Kjelle skal bidra til en renere Oslofjord

Et våtmarksomområde utenfor Kjelle videregående skole skal bidra til et bedre klima og en renere Oslofjord.

Hagemessa 2024

12.-14. april gikk Hagemessa av stabelen og Kjelle var høyst delaktig!

Tumainiuka 2024

I byen Giribe i Kenya har mange av innbyggerne allerede fått hjelp av elever fra Bjørkelangen og Kjelle videregående skole gjennom mange år.  Tumaini er en uavhengig organisasjon  som yter bistand til utdanning, helse og hjem i Kenya.

Skoleregler på høring

Skoleregler (tidligere ordensreglement) for elever ved de videregående skolene i Akershus er nå ute på høring. Høringsfristen er 19. april 2024.

Vg3 skal på skoletur til Guatemala og Belize

Lørdag 9. mars reiser vg3-klassen ved Kjelle vgs på skoletur til Guatemala og Belize. De går det tredje året på naturbruk for å få studiekompetanse. På reisen skal de fordype seg i spennende temaer innenfor skolefagene naturforvaltning og historie.

Fylkesmesterskap for ungdomsbedrifter

I forrige uke deltok våre ungdomsbedrifter på Fylkesmesterskap for ungdomsbedriftene i Akershus.

Våtmarkshow

Med elever fra Vg3 Naturforvaltning i spissen, ble det holdt et forrykende og lærerikt våtmarkshow i kultursalen på Bjørkelangen skole 13.februar!

Kristian ønsker å bli anleggsgartner

Kristian kommer fra Sørumsand, og han har gått på Bingsfoss ungdomsskole. I 10. klasse fikk han muligheten til å få en utplassering på Kjelle vgs. Det var da han ble overbevist om at dette var den rette skolen for ham.

Vinter hos landbruk!

Vi på naturbruk (forsterket tilbud) har hatt en variert hverdag i vinter, tross noen kuldeperioder som satte ulike arbeidsoppgaver litt på vent.

Marit og Mathias forteller om bilpleie og gjenvinningsfaget!

Går du i 10. klasse og er nysgjerrig på utdanningstilbudet vårt? I denne artikkelen kan du lese om Marit og Mathias som går bilpleie og gjenvinningsfag på forsterket tilbud!